A Hanse gyár évek óta élen jár abban, hogy a vitorlás hajók kezelését a lehető legegyszerűbbé tegye, ugyanakkor kihozza belőlük a legnagyobb sebességi potenciált. A jacht terveit a Judel / Vrolijk & Co. cég készíti, a minél magasabb árboc talpa a tőkesúlyra támaszkodik, dupla vorstag került az orrba, telelatnis a nagyvitorla, a hajótest karbon erősítést kapott – az új Hanse 588 nem ismer megalkuvást.
Meggyőző számok:
- 25,85 m – árbocmagasság a víz felett
- 157 m² – a grósz és a fock együttes vitorlafelülete
- 115 m² – a reacher felülete
- 245 m² – a genakker felülete
Külalakjának meghatározó eleme a merev tető azon kokpit felett, ahova akár grillsütőt is kérhet a leendő tulajdonos. Ugyanebben a kokpitban – de az utasokat nem zavaró módon – kerültek elhelyezésre a kezelőszervek, mégpedig a kormányállás előtt, ahogy azt a Hanse hajóitól az utóbbi időben megszokhattuk. A kokpit padlója alá került a dingi garázsa, ahonnan könnyen vízre tehető a boci. A garázs ajtaja egyúttal fürdőplatformként szolgál.
Odabent hátul két tágas kabint alakítottak ki a gyár munkatársai, mindkettőhöz saját mosdó jár. Kissé előrébb lépve a kabin teteje ragadja meg a figyelmet: a három négyzetméteres üvegfelületen hat nyitható ablak fér meg egymás mellett, alatta pedig 2,15 méteres belmagasság teszi görnyedéstől mentessé az életet. A konyhapulthoz tartozó kétkádas mosogató szigetként áll a szalonban, de bizonyos kialakításokban borhűtő köti össze a tűzhelynek és hűtőszekrénynek helyet adó résszel. Az orrkabin egészen egyedi megoldást kapott: ez a Silent Master Cabin koncepció, melyben ez a rész speciálisan szigetelt, a gépészeti elemek pedig a lehető legmesszebb kerültek tőle.