Hanse 315

108 900 €-TÓL

Hossz

9,62 m

Szélesség

3,35 m

Merülés

1,85 m

Vízkiszorítás

5,3 t

Motor

dízel 21 le

Kabinok száma

3

Kiemelkedő teljesítmény és innovatív dizájn. 2016-ban az Év európai jachtja családi túrahajó kategóriában.

Stílusos és van benne valami szexi. Furcsán hangzik? Elsőre talán igen.

Pedig a Hanse 315-ös tervezése folyamán ezek voltak a fő szempontok. Kiváló felszereltség, egy Hansétól elvárható kiemelkedő teljesítmény és magabiztos megjelenés. Hogy ne maradjanak nyitott kérdések.

Minden leendő tulajdonos elvárásainak megfelel, függetlenül attól, hogy sportos vitorlázás, pihentető nyaralás vagy békés családi együttlét a cél. Az olyan egyedi jellegzetességek, mint a mély gerinc, rövid túllógások és mélyre nyúló tőkesúly, elegáns kinézetet kölcsönöznek a 315-ösnek, miközben a vitorlás teljesítményre semmilyen panasz nem lehet. A széles has sportos elegáns hatást kelt, az egyenes vonalakkal határolt felépítmény a dinamizmust emeli ki. A jól kiegyensúlyozott vitorlafelület stabil menetet eredményez, a biztonságérzet maximális.

Alap kivitelben rúdkormánnyal szereljük, de kérésre két kormányos verzióval szállítjuk. Az 1,85 méter mélyre nyúló, L alakú tőkesúly megbízhatóan teszi a dolgát, nem csoda, hogy a Hanse 315 – méretkategóriájában elsőként – a CE minősítési skálán A – azaz óceáni – fokozatot kapott. Ha valaki nem a tengerre, hanem sekély vízre vágyik, az választhatja az 1,37 méteres kílt.

A fedélzeten kézzel foghatóvá válik az „ügyes térkihasználás” kifejezés. Igencsak méretes a horgonykamra: ennek szemléltetésére legyen elég annyi, hogy nem csak a horgony és a lánc fér bele, de az opcionálisan választható elektromos horgonycsörlő is. Az orrból kicsit hátrébb lépve a Hanse ismertetőjelévé vált önváltós fock sínjébe „botlunk bele”. Ékes bizonyítéka annak, hogy a gyár nem csak beszél a „könnyű kezelhetőségről”. A nagyvitorla behúzója szinté sínen mozog, így a  grósz állíthatósága jobb azokhoz a hajókhoz képest, ahol ilyen megoldás nincs. Bár a tat nyitott, a kokpit védettnek tekinthető, már csak azért is, mert a lehajtható fürdőplatform zárja le a teret. Amikor épp nem, akkor pedig jó szolgálatot tesz, mint gyerekeknek szánt játszótér vagy napozóterasz. Ha valaki a két körkormányos megoldásra szavaz, gazdagabb lesz egy lehajtható lapokkal rendelkező kokpitasztallal – étterem a saját hajónkon!

Odabent világos és tágas a tér. A karcmentes üvegtáblák és a hajó oldalába váj műanyag ablakok rengeteg fényt és levegőt engednek be. Hasonlóan méretesek a konyha körül, a szalonban és a kabin(ok)ban elhelyezett tárolórekeszek, a kifejezetten pakolónak szánt helyiség pedig egyenesen gigantikus. Négy ember kényelmesen elfér a beltérben, pláne hogy a közlekedőrészen 1,91, míg az orrban 1,77 méter a belmagasság. Ezt a padló szintjének süllyesztésével érte el a gyártó, hogy a külalak elegáns vonalvezetése megmaradhasson.

Az orrkabint illetőleg kétféle kivitel közül választhat a leendő tulajdonos, kérheti a szalonnal egybe nyitott verziót, ekkor nagy franciaágy kerül előre, vagy szavazhat a zárt kabinra, amikor kis szék és variálható kétszemélyes fekhely lesznek a felszerelési tárgyak. A hátsó kabinban semmi sem korlátozta a franciaágy méretét, lévén a kokpit alatt keresztben került elhelyezésre. Minden ágy hosszabb két méternél, úgyhogy a colos hajós társaknak sem lehet oka panaszra.